אחרי עמונה • תושבי מצפה כרמים ממתינים למסרים חיובים

    שלמה בן יוסף No Comments on אחרי עמונה • תושבי מצפה כרמים ממתינים למסרים חיובים

    מצפה כרמים הוקם בשנת '99 על אדמות מדינה סמוך ליישוב כוכב השחר והועתק על ידי המדינה במסגרת הסכם המאחזים למיקומו הנוכחי. לפני כשש שנים הוגשה עתירה לבג"ץ בטענה לבעלות פרטית על החלקות

    Jewish Residents from the Israeli outpost of Mitzpe Kramim located, seen in a protest tent they set up outside Prime Minister Benjamin Netanyahu's house in Jerusalem on March 08, 2015, as they demonstrate a possible destruction of the outpost. Mitzpe Kramim was originally part of the Jewish settlement of Kohav Hashahar, and was moved to its current location by the Israeli government, after an agreement on outposts was signed by the state under then-Prime Minister Ehud Barak in 2000 and then-Central Command leader Moshe Ya'alon. In 2011, a petition was filed alleging that the community was established on private land. The Supreme Court will decide on March 16 on the matter. Photo by *** Local Caption *** ???? ?????? ???? ???? ??????? ????? צילום: Miriam Alster/FLASH90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שקבוצת פלסטינים עתרה לבג"ץ בטענה כי הם הבעלים של הקרקעות עליהם יושב היישוב, הגישו תושבי מצפה-כרמים עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים לבירור זהותם של בעלי הקרקע, אך בדיון שהתקיים בבג"ץ המדינה לא הגנה באופן חד משמעי על חוקיות היישוב שהועתק למקומו ביוזמתה.

    חיים ימין, יו"ר מזכירות מצפה כרמים מברך על הסדרת עמונה ומוסיף "לאחר שתיק עמונה נפתר והתושבים קיבלו את המתווה אשר הוצע אתמול על ידי הממשלה, זאת לאחר חודשים ארוכים בהם היה נראה כי עתידם כלל אינו מובטח על ההר וחרף כל המכשולים וההגבלות, הצליחו היושבים בירושלים למצוא את הפתרון ליישוב ולהבטיח את עתידו. היום, אנחנו במצפה כרמים, שמהווים תיק פשוט וקל הרבה יותר מאשר חברתנו, עמונה, מצפים לקבל סיוע והסדרה ועתיד ליישובינו".

    מצפה כרמים הוקם בשנת '99 על אדמות מדינה סמוך ליישוב כוכב השחר והועתק על ידי המדינה במסגרת הסכם המאחזים למיקומו הנוכחי. לפני כשש שנים הוגשה עתירה לבג"ץ בטענה לבעלות פרטית על החלקות, על אף שדין העתירה היה להידחות על הסף מכיוון שמדובר בתב"ע מאושרת משנת '82, העתירה התקבלה ולמעשה, הקהילה עומדת כבר מספר שנים בהתמודדות קשה מנשוא והתיק תלוי ועומד בבג"ץ במצב של צו ביניים המביא להקפאה דה פקטו של תכנית ההתפתחות הטבעית של הישוב.



    0 תגובות